Table of Contents Table of Contents
Previous Page  11 / 164 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 164 Next Page
Page Background

SILENCI

Possiblement la sèrie Silenci.s apareix en la sacralitat litúrgica del taller d’estampació.

Papers tallats a mida humitejats la nit anterior, per a obtindre d’aquesta manera l’òptim grau d’humitat

en cada un d’ells.

Tinta calcogràfica negra aglutinada amb carbonat de magnesi batuda fins que el seu so confirma el

grau òptim per al gravat al carborúndum.

Matrius ordenades sobre la taula, segons el posicionament dels papers d’estampació.

Tres tarlatanes tallades de 100 x 100 cm, plegades sobre elles mateixes per a cada un dels graus de

neteja de la matriu.

Un drap de cotó.

Dues rasquetes per a estendre la tinta sobre la matriu.

Tòrcul preparat amb dobles feltres, ajustada la pressió de manera exhaustiva, després d’anys

d’estampació, que permet la transposició de la imatge al paper de manera succinta.

Matriu impregnada de tinta mitjançant la rasqueta que cobreix cada interstici de la taca creada, per a

després eliminar l’excés mitjançant la tarlatana; la primera de les tres eliminarà el gruix de la tinta, la

segona aprofundirà de manera circular, rítmica, tot just fins a un suau to de gris… la tercera ressalta la

figura del fons, la tinta negra impregna el carborúndum de la taca en el grau idoni per a ser estampat.

Matriu sobre la platina del tòrcul centrada.

El paper humit tret de la seua bossa cobreix la matriu.

Els feltres es recolzen suaument i és el moment de girar les aspes, i la platina llisca suaument fins al

final del recorregut.

Alçar suaument els feltres.

Retirar amb cura el paper de la matriu i descobrir.

Descobrir que cada estampa és una aventura silenciosa…

O com diu Barrico, “el desconcertante descubrimiento de lo silencioso que es el destino cuando de

repente, estalla…”

1

.

(el desconcertant descobriment de com és de silenciós el destí quan de sobte, esclata…).

1

Barrico, Alessandro. Océano mar. P. 71. Anagrama.